ZIM tin rằng không có học sinh cá biệt, chỉ có phương pháp giáo dục chưa mở khóa được tiềm năng học hỏi của người học

ZIM believes that there are no incapable students, only educational methods that have yet to unlock their potential

Khởi nguồn

Origin

2016, hành trình của ZIM bắt nguồn từ việc bắt tay vào hành động dựa trên một niềm tin mạnh mẽ rằng việc một cá nhân có thể được khai phóng năng lực vượt trội và phát triển vươn tầm nếu tìm được một phương pháp học tập phù hợp với sự khác biệt của bản thân.

Từ những học viên đầu tiên được đội ngũ ZIM thiết kế chương trình riêng dựa trên việc tìm hiểu và đánh giá chính xác những năng lực nội tại, mục tiêu học tập và đặc tính học tập của học viên.

Hoàn toàn thủ công.

2016 began our journey.

Not a second wasted, we took immediate actions driven by our core conviction: every individual has the potential to unlock exceptional abilities and achieve remarkable growth once they discover a learning method that suits their own traits.

ZIM's early personalized programs for our very first students were designed based on our thorough assessment and understanding of their intrinsic capabilities, goals and unique learning characteristics. In those early days, there were no algorithms, no fancy software and no shortcuts.

All handcrafted work.

Thủ công

Handcrafted work

Bắt đầu với 3 phòng học trong căn hộ ở tầng 25 tại Hà Nội.

Không gian đơn giản chứa đựng sự kết nối mạnh mẽ của ZIM và học viên, tất cả đều chung một mục tiêu là tạo ra những giải pháp phù hợp tối đa với từng học viên trên hành trình chinh phục mục tiêu học tập.

Ekip làm việc ngày đêm từ 6h sáng đến 10h đêm liên tục trong nhiều tháng trời, không ngày nghỉ để đồng hành với từng học viên, không khí luôn rất nóng và đầy ắp âm thanh học tập.

Và học viên tìm đến ZIM ngày càng nhiều...

A 100-square-meter apartment with 3 small classrooms on the 25th floor.

The simple setup was filled with a strong connection between ZIM and the students. Everyone shared a common goal: to create the optimal solutions for each student on their journey to conquer their learning goals.

The team worked tirelessly, from 6 a.m. to 10 p.m., day after day for months on end without a single break, standing by each student. The atmosphere was always intense and spirited, buzzing with the sounds of learning.

Words began to spread and more and more students began to seek out ZIM…

Hour handMinute hand

Đổi mới

Transformation

Ban đầu, ZIM theo đuổi giáo dục cá nhân hoá thuần tuý thủ công và nhanh chóng nhận ra giới hạn của giải pháp. Với mục tiêu biến kiến thức xa lạ, phức tạp thành dễ hiểu và dễ tiếp cận với mọi học viên, đội ngũ ZIM gặp rất nhiều khó khăn.

Số lượng học viên nhanh chóng vượt quá khả năng thiết kế chương trình cá nhân hoá của ZIM. Các team chuyên môn và Cố vấn học tập luôn trong trạng thái quá tải. ZIM đã dần đóng khung giải pháp để giảm tải cho đội ngũ.

Tuy nhiên chúng tôi nhận ra rằng một giải pháp đóng khung không thể phục vụ cho sứ mệnh lan tỏa tri thức. ZIM bắt đầu thực hiện giải pháp đổi mới với rủi ro thất bại cao nhưng thúc đẩy được sứ mệnh.

Chúng tôi chọn bước ra khỏi vùng an toàn, ZIM bắt đầu công cuộc số hoá.

ZIM pursued purely handcrafted personalized education but quickly realized the limitations of this approach. With the goal of transforming unfamiliar knowledge into something easy to understand and accessible for every learner, the ZIM team faced significant challenges.

The number of students quickly exceeded our capacity to design personalized programs. Both the Academic Teams as well as Education Consultants were constantly overwhelmed. And to cope with the situation, we resorted to standardization.

However, we soon realized that a standardized approach could not fulfill our mission of spreading knowledge. Determined to stay true to our purpose, ZIM embarked on a journey of innovation—one fraught with risks of failure but aligned with our mission.

We chose to step out of our comfort zone, and thus began ZIM's digital transformation.

Lan tỏa

Spreading Knowledge

Hệ thống kiến thức, biến những thứ khó hiểu thành dễ hiểu với từng học viên, chia sẻ kiến thức là giá trị cốt lõi của ZIM. Chúng tôi không ngừng phát triển hệ thống học liệu bao gồm tài liệu, các đầu sách hướng dẫn tự học, các bài viết chia sẻ kiến thức chuyên môn, những series video hướng dẫn tự học.

Chúng tôi lan toả tri thức đến với từng học viên trên khắp mọi miền thông qua Internet và thôi thúc học viên tự học. Tự học là động cơ học tập vĩnh cữu của mỗi cá nhân, giúp con người phát triển trọn đời, và đó cũng là sứ mệnh ZIM luôn tin tưởng và theo đuổi.

Systematizing and simplifying complex concepts on the basis of personalization is ZIM's core value. We continuously develop a comprehensive ecosystem of learning resources, including self-study materials, guidebooks, academic articles, and instructional video series.

We extend the reach of knowledge to learners in every region through the Internet, encouraging them to embrace self-learning. Self-learning is a timeless driving force that fuels lifelong personal growth. This is our mission, our commitment and the very essence of our pursuit.

Đường một chiều

One Direction Path

Hoá ra công nghệ không dễ như chúng tôi mường tượng trước đó. Các giải pháp công nghệ được triển khai để tự động hoá vận hành, tăng cường trải nghiệm học tập của học viên đều đi vào ngõ cụt. ZIM đã sử dụng rất nhiều nguồn lực và thất bại. Giải pháp công nghệ làm cho mọi người đều ám ảnh vì sự khó hiểu, phức tạp và khó dùng.

Đại dịch Covid-19. Giải pháp số hoá thất bại, tất cả phần mềm từng xây đều hoạt động trì trệ. Đại dịch làm gián đoạn hoạt động. ZIM liên tục đứng trước nguy cơ dừng hoạt động. Trong những lúc khó khăn nhất, đội ngũ vẫn kiên định với giá trị cốt lõi - lan tỏa tri thức, hệ thống bài Scholarly Articles (SA) ra đời. Đây là hệ thống bài giảng kiến thức chuyên sâu chia sẻ trên trang blog của ZIM được viết bởi đội ngũ chuyên môn tại ZIM. Đến hiện tại hệ thống bài viết SA đã đạt 9.183 bài viết.

ZIM vẫn luôn đồng hành cùng học viên.

Reality hit hard; technology was not as easy as we had envisioned. The technological solutions that are supposed to automate operations and enhance students' learning experiences created even more problems and all reached dead ends. Everyone found our technology counter-intuitive and difficult to use. ZIM invested significant resources but yielded disappointing results.

Then came the Covid-19 pandemic.

Digitalization efforts—failed.

Software development—stagnated.

Business operations—disrupted.

ZIM constantly faced the threat of shutting down.

During the most challenging times, the team remained steadfast in upholding its core values—spreading knowledge. This led to the creation of the Scholarly Articles system. It is a collection of in-depth academic articles shared on ZIM's blog, written by the academic team at ZIM. To date, we have published 9.183 articles.

ZIM continued to stand by our students.

2022

Year of commitment

Cam kết với những giá trị cốt lõi, ZIM nhận được sự đồng hành của học viên và đội ngũ nhân sự. Đội ngũ từng bước đưa Công ty về trạng thái hoạt động ổn định. Chúng tôi hiểu nguyên nhân thất bại và bắt tay vào cuộc đại cải tổ, xây dựng hệ thống công nghệ học tập cá nhân hoá - Dynamic Educational System - xây dựng hệ thống tài nguyên học tập theo bộ tham số lớn của các đặc tính người học.

Đến 11-06-2025, hệ thống hiện tại đã đạt 15.362 phiên bản giáo trình cá nhân hoá xây dựng xoay quanh lõi phương pháp Contextualized Learning và Zone of Proximal Development giúp học viên học tập hiệu quả hơn trong môi trường chủ đề quen thuộc, từng bước phát triển kỹ năng tiếng Anh.

Committed to the core values, ZIM has earned unwavering support from both students and staff. Little by little, the team worked tirelessly, relentlessly to restore the company to a state of operational stability. We took the time to understand the root causes of our past failures and embarked on a game-changing transformation—developing a personalized learning technology system known as the Dynamic Educational System. This system was built to incorporate a vast set of learner-specific parameters into the design of personalized study programs.

As of June 11, 2025, the system has achieved 15.362 personalized curriculum versions, all centered around the core methodologies of Contextualized Learning and Zone of Proximal Development (ZPD). These approaches empower students to learn more effectively in familiar thematic environments, gradually developing their English skills step by step.

avatar
Nguyến Thế Anh
IELTS
Logistics
Intensive
IELTS 6.5
19:30 - 21:00
Thứ 2, 4, 6
ZIM Q5 HCM
Buổi học
10
/ 20
Bài tập
11
/ 15
Hoàn thành
62%
L
100%
R
60%
W
50%
S
70%
Giáo trình
Main book
Understanding IELTS Level Listening 6.5.pdf
Tài liệu
IELTS Speaking Tests Analysis April 2025.pdf

IELTS Speaking Tests Analysis April 2025.pdf

IELTS Writing Review Vol9.pdf

IELTS Writing Review Vol9.pdf

IELTS Speaking Tests Analysis March 2025.pdf

IELTS Speaking Tests Analysis March 2025.pdf

Bài tập
Matching Heading
Writing Task 1 - Line Graph
Writing Task 2 - Agree or Disagree
Reading Intensive - Lesson 2
Listening - Map
avatar
Trương Tấn Đạt
TOEIC
Education
Fast-Track
TOEIC 6.5
18:00 - 20:30
Thứ 3, 5
ZIM PXL HCM
Buổi học
11
/ 16
Bài tập
13
/ 16
Hoàn thành
75%
L
90%
R
68%
W
55%
S
75%
Giáo trình
Main book
TOEIC Curriculum 650.pdf
Tài liệu
Understanding Vocab for TOEIC Part 2.pdf

Understanding Vocab for TOEIC Part 2.pdf

Understanding Vocab for TOEIC Part 1.pdf

Understanding Vocab for TOEIC Part 1.pdf

TOEIC UP - Chiến lược làm bài TOEIC.pdf

TOEIC UP - Chiến lược làm bài TOEIC.pdf

Bài tập
Matching Heading
Writing Task 1 - Line Graph
Writing Task 2 - Agree or Disagree
Reading Intensive - Lesson 2
Listening - Map
avatar
Nguyễn Ngọc Ý Nhi
IELTS
Study Aboard
Bootcamp
IELTS Solo 7.5
17:00 - 19:30
Thứ 5, 7
ZIM NTT HCM
Buổi học
12
/ 12
Bài tập
20
/ 20
Hoàn thành
100%
L
100%
R
100%
W
100%
S
100%
Giáo trình
Main book
IELTS Curriculum Level 7.5.pdf
Tài liệu
Practicing for IELTS Vol 3.pdf

Practicing for IELTS Vol 3.pdf

IELTS Speaking Actual Tests.pdf

IELTS Speaking Actual Tests.pdf

IELTS Reading Essential Guide.pdf

IELTS Reading Essential Guide.pdf

Bài tập
Matching Heading
Writing Task 1 - Line Graph
Writing Task 2 - Agree or Disagree
Reading Intensive - Lesson 2
Listening - Map
avatar
Lê Minh Hoàng
PTE
Academic
Intensive
PTE Academic 65
14:00 - 16:30
Thứ 2, 4, 6
ZIM Yên Lãng HN
Buổi học
12
/ 18
Bài tập
9
/ 14
Hoàn thành
66%
L
85%
R
75%
W
70%
S
80%
Giáo trình
Main book
PTE Academic Course Guide.pdf
Tài liệu
PTE Reading Strategies.pdf

PTE Reading Strategies.pdf

Bài tập
Matching Heading
Writing Task 1 - Line Graph
Writing Task 2 - Agree or Disagree
Reading Intensive - Lesson 2
Listening - Map

Tương lai

To future

9 năm đã qua và vẫn còn hành trình dài phía trước , ZIM luôn ý thức được những đóng góp của ZIM vào sự phát triển chung của giáo dục cá nhân hoá là rất nhỏ bé nhưng chúng tôi luôn tin tưởng và kiên định với sứ mệnh của mình. ZIM tin rằng không có học viên nào là cá biệt, và sứ mệnh của ZIM là tìm ra phương pháp học tập giúp từng học viên phát triển toàn diện.

Over the past nine years and with a long road still ahead, ZIM is always aware of our modest contribution to the overall development of personalized education. Yet, our commitment to this mission has never wavered.

ZIM believes that there are no incapable students, only educational methods that have yet to unlock their potential. And it is our mission to empower each and every student to realize their fullest potential.

Tìm hiểu chương trình học
road
entrance