Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 19/03/2022

Dàn bài, bài mẫu và từ vựng IELTS Writing Task 1 và Task 2 cho đề thi thật ngày 19/03/2022
author
An Trịnh
21/03/2022
bai mau ielts writing task 1 va task 2 band 7 de thi ngay 19032022

Giải đề thi IELTS Writing Task 1 ngày 19/03/2022

Đề bài: The graph shows the value in US dollars (in millions of dollars) of investment in funds of four categories from 1988 to 2014. 
image-altDàn bài

Mở bài

Giới thiệu nội dung chính của biểu đồ đường

Đoạn tổng quát (Overview)

  • 4 đường đều có xu hướng tăng

  • Vàng tăng giá mạnh nhất

Thân bài 1

Mô tả số liệu từ 1988 đến 2006:

  • Giá trị của 4 loại tài sản vào năm 1988

  • Biến động của giá trị của chúng từ 1988 đến 2006

Thân bài 2

Mô tả số liệu từ 2006 đến 2014

  • Vàng và tác phẩm mỹ thuật tăng nhanh nhất

  • Cổ phần và tài sản tăng đều và không quá mạnh

Bài mẫu tham khảo

The line graph illustrates the amount of money that was invested in four financial assets, including property, gold, fine art and company shares, between 1988 and 2014.  Units are measured in millions of US dollars.

It is clear that all four categories of investment funds rose over the period shown. Among them, gold witnessed the most dramatic increase. 

In 1988, about 50 millions of dollars was invested in property and company shares, while there were 75 millions spent on fine art and 100 millions on gold. In the following 18 years, the value of investment in fine art fluctuated. By contrast, there was a slight increase in property investment (about 100 millions of dollars), while company shares and gold attracted a significant investment interest, as the figures for both climbed to more than 200 millions of dollars.

From 2006 to 2014, gold became the most invested asset, reaching its peak at 450 millions of dollars before decreasing, followed by fine art with its continual increase from 100 to about 325 millions of dollars. In comparison, the value of company shares and property only grew more or less than 50 millions of dollars since 2006. 

(192 words)

Các cấu trúc dùng để diễn tả số liệu / vị trí / thứ tự

  • reaching its peak at 

  • continual increase

  • the figures for

Giải đề thi IELTS Writing Task 2 ngày 19/03/2022

Đề bài: Some people believe that schools should teach foreign languages for primary school children. Do the advantages of this outweigh the disadvantages?

Các đề bài liên quan

  • Some experts believe that it is better for children to begin learning a foreign language at primary school rather than secondary school. Do the advantages of this outweigh the disadvantages?

  • Schools should not force children to learn a foreign language. To what extent do you agree or disagree?

  •  Some people say that the only reason for learning a foreign language is in order to travel to or work in a foreign country. Others say that these are not the only reasons why someone should learn a foreign language. Discuss both these views and give your own opinion.

Phân tích đề

Phạm vi chủ đề: Trường học dạy ngôn ngữ nước ngoài cho học sinh tiểu học 

Nhiệm vụ: 

  • Đưa ra ý cho mặt có lợi và có hại 

  • Đưa ra kết luận xem cái nào quan trọng hơn 

Định nghĩa các khái niệm có trong đề:

  • foreign languages: ngôn ngữ nước ngoài ngoài ngôn ngữ mẹ đẻ 

  • primary school children: trẻ em học tiểu học, từ lớp 1 đến lớp 5, 6

Dàn bài

image-alt

Các ý tưởng khác có thể sử dụng

Lợi ích của việc dạy ngôn ngữ nước ngoài  từ tiểu học 

Mặt hại của việc dạy ngôn ngữ nước ngoài từ tiểu học

  • Thời gian học ngôn ngữ sẽ dài lâu hơn → thành thạo ngôn ngữ đó hơn

  • Có thể thành thạo ngôn ngữ sớm → tiện cho việc tìm kiếm thông tin từ nhiều nguồn, đọc tài liệu thông tin bằng tiếng nước ngoài → có khả năng tiếp cận được nhiều kiến thức hơn 

  • Dễ bị nhầm lẫn, trộn lẫn với ngôn ngữ thứ nhất hoặc không thành thạo hoàn toàn ngôn ngữ thứ nhất 

  • Các trường thường hay dạy tiếng Anh hay tiếng Pháp, có nhiều học sinh thích hoặc học tốt những ngôn ngữ khác hơn, để học sinh lớn hơn có thể tự chọn ngôn ngữ để theo 

Bài mẫu tham khảo

With today's increasingly globalized educational and business environments, it is recommended that students in primary schools be taught other languages besides their first language. Despite the fact that this approach may raise some concerns, the long-term benefits of acquiring a second language at a young age are more substantial.

Admittedly, adding another language apart from the mother tongue to the curriculum may lead to certain issues for the students and the school. Firstly, young pupils from countries that place high value on grades and achievements have already been negatively influenced by the stress of academic success. Having another subject to study and strive to excel in may worsen their mental health problems. For the school, on the other hand, the problem may lie in the lack of competent language educators. To ensure the quality of linguistic education, teachers need to be sufficiently proficient and have qualified language teaching skills, which is not something that all schools, such as primary schools, can readily achieve.

However, the benefits of helping children obtain multilingualism at a young age should not be overlooked at any cost. Because of children's exceptional aptitude to acquire a new language, it is advisable to start early. In fact, many adults face plenty of difficulty trying to adopt a new language for many different reasons, including social and neurological ones, so learning it in elementary school may help them become multilingual with the least hassle. Furthermore, being exposed to two different languages on a regular basis can assist brain development in children. In particular, because the brain needs to keep switching from one language to another, neurons are put to work more than when being monolingual, aiding the growth of the child's brain. This can bring about unlimited positives. 

In conclusion, even though there are foreseen challenges for students and schools, being taught more than one language at an early age will result in many more valued advantages for students in the future.

(324 words)

Từ vựng 

  • increasingly globalized educational and business environments: môi trường giáo dục và kinh doanh ngày càng toàn cầu hóa

  • the long-term benefits: lợi ích lâu dài 

  • academic success: thành công trong học tập

  • excel in: trội, giỏi hơn về

  • worsen their mental health problems: làm trầm trọng thêm các vấn đề sức khỏe tâm thần của họ

  • competent (adj): có năng lực, khả năng 

  • linguistic education: giáo dục ngôn ngữ 

  • multilingualism: đa ngôn ngữ 

  • exceptional aptitude: năng khiếu đặc biệt 

  • neurological (adj): liên quan đến thần kinh

  • brain development: sự phát triển của não 

  • monolingual (adj): một ngôn ngữ, đơn ngữ

Luyện tập

Bài 1: Viết đoạn với câu chủ đề cho sẵn

“Apart from that, schools usually choose English or French to be the compulsory language, while some students prefer other options and can pick their own second language when they grow older.” 

Bài 2: Viết bài essay cho đề dưới đây

Schools should not force children to learn a foreign language. To what extent do you agree or disagree?

Tham khảo thêm khóa học tại trung tâm luyện thi IELTS cấp tốc Anh ngữ ZIM giúp học viên tăng cường kỹ năng, kiến thức trong thời gian ngắn, cam kết đạt kết quả đầu ra.

Bạn muốn học thêm về nội dung này?

Đặt lịch học 1-1 với Giảng viên tại ZIM để được học sâu hơn về nội dung của bài viết bạn đang đọc. Thời gian linh hoạt và học phí theo buổi

Đánh giá

(0)

Gửi đánh giá

0

Bình luận - Hỏi đáp

Bạn cần để có thể bình luận và đánh giá.
Đang tải bình luận...
Tư vấn nhanh
Chat tư vấn
Chat Messenger
1900 2833
Đang tải dữ liệu