Bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Education ngày 23/07/2020
Bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Education ngày 23/07/2020
Some people think that schools should choose students according to their academic abilities, while others think it is better to have students of different abilities studying together. Discuss both views and state your own opinion?
Phân tích tổng quan
Chủ đề: giáo dục
Các từ khóa cần lưu ý: choose students according to their academic abilities, students of different abilities studying together.
Dạng bài: Discussion
Hướng dẫn tiếp cận: Người viết nên thảo luận cả hai quan điểm mà đề đưa ra (một là tại sao nhà trường nên chọn học sinh dựa trên khả năng học tập và hai là tại sao nên để các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp) trước khi đưa ra quan điểm của bản thân là nghiêng về phía bên nào hơn.
Phân tích ý tưởng
Những lợi ích của việc chọn học sinh dựa trên khả năng học tập:
Khi các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp, học tập lẫn nhau và cải thiện điểm yếu cho nhau (đưa ra ví dụ), lớn lên trở thành các cá nhân toàn diện.
Được khích lệ hợp tác với nhau, cải thiện khả năng làm việc nhóm.
Những lợi ích của việc để các học sinh có năng lực khác nhau học chung một lớp:
Giáo viên sẽ dễ dàng thiết kế bài giảng phù hợp với tốc độ học tập của học sinh (đưa ra ví dụ), không những giúp học sinh học tập hiệu quả hơn mà còn giúp việc dạy học của giáo viên cũng dễ dàng hơn.
Bài mẫu tham khảo
People hold widely differing views on whether schools should put their students into mixed-ability classes or stream them based on their academic abilities. Although it is true that mixing students with different abilities together in a class has certain benefits, I would argue that selecting students on the basis of their academic abilities is a wiser choice.
On the one hand, it is undeniable that mixed-ability classes bring about a number of benefits to students’ development. To begin with, when students with different abilities are educated together, they would be able to learn from each other and overcome their weaknesses. For instance, those who excel at science subjects but struggle with art subjects can improve their singing or painting skills with the help of their classmates and vice versa. As a result, they may grow up to become more well-rounded individuals. Another benefit that is drawn from this situation is that these children are encouraged to cooperate, thereby improving their teamwork skills, which can be useful in their future career.
On the other hand, I believe that grouping students according to their academic ability is more beneficial to teachers and their students. As intelligent students are separated from weaker students, teachers can easily plan more suitable lessons to work at the right speed for them. For example, students with a high academic ability can be provided with more advanced materials to progress faster, whereas those in a lower level group can acquire knowledge easier when their teachers explain the lesson to them at a slower pace. Therefore, this practice not only helps students to study effectively and efficiently but it also makes teaching easier for teachers.
In conclusion, while mixed-ability classes are advantageous for students’ all-round development, I am still of the opinion that schools should separate students based on their academic abilities for the sake of both teachers and students.
Từ vựng chủ đề
mixed-ability class: lớp học hỗn hợp các học sinh với năng lực khác nhau
stream: nhóm những học sinh có khả năng tương tự nhau và ở cùng độ tuổi để dạy
well-rounded individuals: những cá nhân toàn diện
vice versa: ngược lại
separate: tách ra, chia ra
teamwork skills: kỹ năng làm việc nhóm
acquire knowledge: tiếp thu kiến thức
for the sake of: vì lợi ích của
Bình luận - Hỏi đáp