Bài mẫu IELTS Writing – Đề thi ngày 26/11/2016

Advertisements are becoming more and more common in everyday life. Is it a positive or negative development?
author
ZIM Academy
11/01/2022
bai mau ielts writing de thi ngay 26112016

Topic

Advertisements are becoming more and more common in everyday life. Is it a positive or negative development?

Bài mẫu IELTS Writing Task 2 Band 7

The development of businesses has given rise to the growing number of advertisements that can be seen anywhere, on streets or in the media. In my opinion, this phenomenon could be both positive and negative.

On the one hand, advertising has brought a number of benefits for not only consumers but also businesses. Certainly, advertising provides details about newly launched products, which is important for consumers who are still unaware of such products. In fact, improving quality alone would be less effective if producers failed to commercialize their commodities. Putting it in another way, companies, entrepreneurs for example, spend a great deal of money on publicity materials in order to approach prospective customers. This, in return, generates higher profit and enhances those companies’ competitiveness in the market.

On the other hand, the surge in quantities of commercials exerts several undesirable impacts on customers. First, instead of being well-informed about a new line of product, people are being bombarded with all kinds of advertisements. Those can be either deceptive or annoying; and such information overload has become a nuisance to many people, particularly when their favorite telecasts are constantly interrupted by irrelevant promotions. Second, advertising encourages people to purchase what they do not really need. Images of celebrities are used in many extravagant commercials, especially cosmetics, to stimulate people to purchase products that are being advertised. However, in reality, most of those products are of little use to buyers.

In conclusion, advertisements of various types have become prevalent in modern society; and this is, in my view, advantageous and detrimental as well.

261 words

Từ vựng theo chủ đề

  1. Details about newly launched products: Thông tin chi tiết về những sản phẩm mới được công bố

  2. Commercialize their commodities: Thương mại hóa sản phẩm

  3. Publicity materials: Nghĩa là những thứ giúp cho một sản phẩm mới đươc người khác biết đến (tạm dịch)

  4. Approach prospective customers: Tiếp cận với khách hàng tiềm năng

  5. To be bombarded with all kinds of advertisements:Bị “bỏ bom” bởi đủ các thể loại quảng cáo

  6. Information overload: Quá tải thông tin

  7. Stimulate people to purchase products that are being advertised: Kích thích mọi người mua hàng hóa đang được quảng cáo.

Xem thêm: Khóa học IELTS thiết kế cá nhân hóa cho từng học viên, giúp tiết kiệm 80% thời gian học


Tham khảo thêm ôn thi IELTS tại trung tâm ZIM Academy để được hướng dẫn bởi đội ngũ giáo viên giàu kinh nghiệm và có một lộ trình học cá nhân hóa tối ưu nhất.

Bạn muốn học thêm về nội dung này?

Đặt lịch học 1-1 với Giảng viên tại ZIM để được học sâu hơn về nội dung của bài viết bạn đang đọc. Thời gian linh hoạt và học phí theo buổi

Đánh giá

(0)

Gửi đánh giá

0

Bình luận - Hỏi đáp

Bạn cần để có thể bình luận và đánh giá.
Đang tải bình luận...
Tư vấn nhanh
Chat tư vấn
Chat Messenger
1900 2833
Đang tải dữ liệu