Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 8 ngày 26/02/2022
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 ngày 26/02/2022
The bar chart shows the percentage of school children learning to play different musical instrument in 2005, 2010, 2015.
Dàn bài chi tiết
Mở bài
Giới thiệu nội dung chính của bảng số liệu
Đoạn tổng quát (Overview)
Đến năm 2015, phần trăm người học 4 dụng cụ đều tăng trừ violin
Guitar và Piano là những dụng cụ được chọn nhiều nhất trong 3 mốc thời gian, và năm 2015, 2 dụng cụ này được chọn nhiều hơn nhiều so với drum & violin
Thân bài 1
Mô tả số liệu của năm 2005 và 2010 của 4 dụng cụ
Năm 2005, người học các dụng cụ ở khoảng 10%, trống thì 5%
Năm 2010, khoảng 20% học sinh học guitar và piano, phần trăm của trống giữ nguyên, của violin giảm nhẹ
Thân bài 2
Mô tả số liệu của năm 2015 của 4 dụng cụ
Phần trăm học sinh học guitar và piano tăng
Phần trăm của trống tăng nhẹ, của violin giảm nhẹ
Bài mẫu tham khảo
The bar chart compares the percentages of students learning to play four kinds of musical instruments in three different years; 2005, 2010, and 2015.
In general, the instruments in the study were being learnt by far more students in 2015 than in the previous years, with the exception of the violin. Furthermore, the guitar and the piano remained the most popular instruments to learn in all surveyed years.
In 2005, approximately 11% of school children were learning to play the guitar, the piano, and the violin, while only 5% of students were learning to play the drums. By 2010, the guitar and piano had almost doubled in popularity, with about 20% and 18% of students learning to play them. In the same year, the proportion of school kids learning to play the drums stayed the same, while the percentage of those learning the violin decreased marginally.
In 2015, the percentage of school children learning the guitar saw an increase of approximately 10%, while that of piano learners more than doubled to reach approximately 40%. Furthermore, although the percentage of children learning the drums increased slightly to 8%, there was a moderate decrease in the figures for the violin, at only 5%.
Các cấu trúc có thể sử dụng để diễn đạt các số liệu trong bài
In 2005, approximately 11% of school children were learning to play the guitar
…, while only 5% of students were learning to play the drums.
In the same year, the proportion of school kids learning to play the drums stayed the same
Although the percentage of children learning the drums increased slightly to 8%, there was a moderate decrease in the figures for the violin, at only 5%.
a moderate decrease in the figures for
Band điểm ước lượng
TR: 8
CC: 8
LR: 8
GRA: 9
Overall: 8.0
Bài mẫu IELTS Writing Task 2 ngày 26/02/2022
Some people say that too much time and resources are spent on the protection of wild animals and birds. To what extent do you agree or disagree?
Các đề bài liên quan
Wild animals have no place in the 21st century, so protecting them is a waste of resources. To what extent do you agree or disagree?
Some people think that a huge amount of time and money is spent on the protection of wild animals and that this money could be better spent on the human population. To what extent do you agree or disagree with this opinion?
Phân tích đề
Phạm vi chủ đề: bảo vệ động vật hoang dã
Nhiệm vụ:
Bày tỏ quan điểm đồng tình hay phản đối
Xây dựng luận điểm, luận cứ để chứng minh quan điểm trên
Định nghĩa các khái niệm có trong đề:
too much time and resources spent: dành quá nhiều thời gian và tài nguyên
protection of wild animals and birds: việc bảo vệ động vật và chim hoang dã
Sơ đồ hệ thống ý tưởng:
Bài mẫu tham khảo
Some people argue that protecting wild animals and birds is a waste of time and money. I completely disagree with this point of view.
Many current practices involving the use of animals illustrate that governments have not invested enough time in the issue of animal welfare. For example, lawmakers have banned the use of wild and exotic animals for entertainment purposes, yet wild animals are still kept in captivity for circuses. This inconsistency between law-making and law enforcement suggests that the issue is not being taken seriously enough by those in power. Furthermore, it seems that an educational approach is unlikely to change people’s awareness about the issue. For many years, people have underestimated the role of wild animals, and many today still hold a belief that wild animal products have exceptional powers. To re-educate such people requires patience and consistency.
In addition to this, resources spent on wildlife protection are still limited. Many authorities believe that wild animal and bird conservation is only of minor importance, and human welfare is far more of a priority. This is why governments are not willing to allocate large amounts of funds and resources to the conservation of wild animals, which makes it difficult for organisations that are actually trying to make a difference. For instance, in Vietnam, we do not see any long-lasting bird conservation campaigns due to a lack of funding from the government, and it is non-governmental organizations that currently raise the funds to take care of existing wild birds.
In conclusion, while there is some time and resources spent on wild animal and bird protection, I believe that far more resources are needed to achieve that ultimate goal.
Vocabulary
current practice: các biện pháp thi hành hiện thời
animal welfare: phúc lợi động vật
lawmaker (n) nhà lập pháp
ban the use of: cấm việc sử dụng
kept in captivity: bị giam cầm
Inconsistency (n) sự thiếu nhất quán
taken seriously: được coi trọng
those in power: những người nắm quyền
an educational approach: cách tiếp cận giáo dục
Underestimate (v) đánh giá thấp
hold a belief: giữ niềm tin
wildlife protection: bảo vệ động vật hoang dã
of minor importance: thứ yếu, không quan trọng
are not willing to: không sẵn lòng làm gì
the conservation of: việc bảo tồn cái gì
to make a difference: tạo ra thay đổi
Long-lasting (a) lâu dài
a lack of funding: thiếu quỹ trợ cấp
non-governmental organizations (n) các tổ chức phi chính phủ
raise the funds: gây quỹ
Band điểm ước lượng
TR: 8
CC: 8
LR: 8
GRA: 8
Overall: 8.0
Xem thêm:
Khóa học IELTS với lộ trình và hệ thống tài liệu cá nhân hóa, cam kết đầu ra bằng văn bản
Bình luận - Hỏi đáp