Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Phân tích đề bài
Chủ đề: Advertising.
Dạng bài: Discussion Essay - Đưa ra ý kiến về 2 vế của vấn đề được đưa ra ở câu hỏi và đưa ra ý kiến cá nhân.
Hướng dẫn tiếp cận: Với dạng câu hỏi này thường có 2 đoạn body ; mỗi body sẽ đề cập một vế. Quan điểm đưa ra ở mở bài và kết bài.
Dàn ý
Introduction |
|
Body 1 | Lý do tại sao quảng cáo hiệu quả trong việc thuyết phục khách hàng.
|
Body 2 | Nhiều người nghĩ quảng cáo không thu hút vì cho rằng việc lặp đi lặp lại gây nhàm chán và khó chịu. Chứng minh luận điểm quảng cáo có thể thu hút khách hàng mặc dù chúng rất phổ biến:
|
Conclusion |
|
Bài mẫu
Many people think that advertising is one of the most powerful tools to convince people to purchase a product, while others believe that advertising is already ubiquitous and, therefore, no longer draws any attention. In my opinion, people still pay a great deal of attention to advertising despite its prevalent appearance in almost every corner of the modern world.
On the one hand, advertising is persuasive because of its repetition and emotional appeal. First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an advertisement in people’s minds. For example, after listening to a company repeating that their new product is the best in the market for weeks, customers may eventually be convinced and make a purchase. Additionally, advertising often exploits people’s conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being advertised and to encourage them to make purchases.
On the other hand, some people believe that advertising no longer attracts attention because they think ubiquity leads to disinterest. People do not like to be bombarded with advertising materials, and because advertisements now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them. However, I believe advertising can still grab our attention, especially the commercial contents that are creative and catchy. For instance, Budweiser, one of the largest beer companies in the US, released a short commercial film - “Wassup”, which quickly became a phenomenon among American consumers. Another example is the TV commercial “The Dancing Man” made by Six Flags. It has gained millions of views on YouTube and attracted a large number of people to visit the theme parks owned by this company.
In conclusion, I believe that advertising is still an extremely effective way to attract consumers and persuade them to make purchases because of its repetition and emotional appeal.
Từ vựng
To purchase a product: Mua một sản phẩm
Ubiquitous: Phổ biến, ở đâu cũng xuất hiện
Prevalent appearance: Sự xuất hiện quá phổ biến
To imprint something in people’s minds: Hằn sâu cái gì vào tâm trí ai
To exploit something: Khai thác cái gì
To be bombarded with something: Bị bỏ bom quá nhiều bởi cái gì
To develop a negative attitude towards something: Có thái độ tiêu cực đến cái gì
Trên đây là bài mẫu gợi ý cho đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2 được đội ngũ chuyên môn tại Anh Ngữ ZIM biên soạn. Thí sinh có thể thảo luận về đề thi và đáp án dưới phần bình luận hoặc tham gia diễn đàn ZIM Helper để được giải đáp kiến thức tiếng Anh luyện thi IELTS và các kì thi tiếng Anh khác, được vận hành bởi các High Achievers.
- Cambridge English IELTS 15 - Key and Explanation
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Reading Passage 1: Could urban engineers learn from dance?
- Giải Cam 15, Test 2, Reading Passage 2: Should we try to bring extinct species back to life?
- Giải Cam 15, Test 2, Reading Passage 3: Having a laugh
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Listening Part 1: Festival information
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Listening Part 2: Minster Park
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Listening Part 3: Charles Dickens
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Listening Part 4: Agricultural programme in Mozambique
- Cambridge IELTS 15, Test 2, Writing Task 1- Bài mẫu và từ vựng
- Cambridge IELTS 15, Test 2, Writing Task 2: Bài mẫu và từ vựng
- Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 2, Speaking Part 1: Languages
Người học cần gấp chứng chỉ IELTS để du học, định cư, tốt nghiệp, hay thăng tiến trong sự nghiệp nhanh chóng? Đạt điểm cao trong thời gian ngắn với khóa học luyện thi IELTS cấp tốc hôm nay.
Bình luận - Hỏi đáp