Banner background

Bài tập Word form lớp 7 (Global Success) theo unit có đáp án chi tiết

Bài viết cung cấp bài tập Word form lớp 7 bám sát chương trình Global Success kèm đáp án chi tiết cho giáo viên và học sinh.
bai tap word form lop 7 global success theo unit co dap an chi tiet

Key takeaways

  • Word form là bài tập ngữ pháp giúp học sinh nhận biết và sử dụng đúng loại từ (word type) trong câu.

  • Bài viết cung cấp bài tập Word form lớp 7 kèm đáp án. Học sinh nên luyện tập thường xuyên để nhận biết và sử dụng từ vựng chính xác hơn.

Tóm tắt lý thuyết về Word form lớp 7

Trong chương trình tiếng Anh lớp 7 theo bộ sách Global Success, học sinh không chỉ học từ vựng theo chủ đề mà còn được làm quen với khái niệm Word Form (dạng từ). Đây là phần kiến thức ngữ pháp giúp học sinh nhận biết và sử dụng đúng loại từ (word type) trong câu, từ đó diễn đạt chính xác hơn và tránh mắc lỗi cơ bản khi làm bài tập hoặc khi giao tiếp.

Word Form bao gồm các nhóm từ chính sau:

  • Danh từ (Noun) – chỉ người, vật, ý tưởng, hoặc hiện tượng. Ví dụ: pollution, artist, tradition.

  • Động từ (Verb) – chỉ hành động hoặc trạng thái. Ví dụ: pollute, decorate, create.

  • Tính từ (Adjective) – miêu tả đặc điểm, tính chất. Ví dụ: polluted, traditional, exciting.

  • Trạng từ (Adverb) – bổ nghĩa cho động từ, tính từ, hoặc toàn bộ câu. Ví dụ: traditionally, creatively.

Word form lớp 7
Các dạng word form lớp 7

Việc học Word Form giúp học sinh:

  • Nhận biết các hậu tố phổ biến như:

    • danh từ: -tion, -ment, -ness

    • động từ: -ate, -en, -ize

    • tính từ: -ed, -ing, -ful, -ous

    • trạng từ: -ly

  • Biết cách chuyển đổi giữa các loại từ để phù hợp với chức năng của từ trong câu. 

Ví dụ:

  • pollute (v) → pollution (n) → polluted (adj)

  • create (v) → creation (n) → creative (adj) → creatively (adv)

Hiểu và sử dụng đúng Word Form không chỉ giúp học sinh làm bài đúng, đạt điểm cao trong các bài kiểm tra, mà còn nâng cao khả năng viết, nói, và tư duy ngôn ngữ rõ ràng hơn. Đây là kỹ năng ngôn ngữ nền tảng cần thiết trong quá trình học tiếng Anh lâu dài.

Đọc thêm:

 Bài tập Word form lớp 7 theo từng unit (Global Success)

Unit 1: Hobbies

1. My uncle is a stamp (1)................ He has a large collection from Asia. (collect)
2. Hoa finds wood carving very (2)................ She spends hours working on it. (interest)
3. Watching birds is a (3)............... hobby. It helps me feel peaceful. (relax)
4. We enjoy (4)............... paper flowers together at the weekend. (make)
5. I think (5)............... is a great way to stay healthy and make friends. (cycle)
6. Minh is very (6)................ He can paint, draw, and design posters very well. (create)
7. I love taking photos. (7)............... is one of my favorite hobbies. (photograph)
8. Playing the piano (8)............... helps me forget stress. (regular)
9. My little brother shows great (9)............... in building models. (interest)
10. Her paintings are so (10)............... that everyone wants to buy them. (beauty)

Unit 2: Healthy living

1. A (1)............... lifestyle includes regular exercise and enough sleep. (health)
2. My sister is very (2)...............; she runs every morning. (act)
3. You should eat (3)............... food instead of junk food. (nutrition)
4. Smoking is (4)............... to your health. (harm)
5. My uncle is a (5)............... who studies food and health. (science)
6. It’s (6)............... to drink water after waking up. (benefit)
7. He exercises (7)............... to stay in shape. (regular)
8. Lack of sleep can make you feel (8)................ (tire)
9. Good eating habits can prevent many (9)................ (ill)
10. We should brush our teeth (10)............... a day. (two)

Unit 3: Community service

1. They are doing (1)............... work at a local orphanage. (volunteer)
2. Community service helps students become more (2)................ (help)
3. Our team cleaned up the park as part of a (3)............... project. (mean)
4. My brother is a very (4)............... person. He always helps the elderly. (kindness → correct form)
5. We donated books to (5)............... children. (need)
6. Recycling plastic is an (6)............... way to protect the environment. (effect)
7. The students felt (7)............... after helping the homeless. (use)
8. He joined a group that helps (8)............... people. (home)
9. Their actions had a positive (9)............... on the community. (impress)
10. Doing good things for others gives me a sense of (10)................ (happy)

Unit 4: Music and Arts

1. My sister is a talented (1)................ She can draw very well. (art)
2. I love attending (2)............... performances at the theatre. (music)
3. The play was (3)............... and received great reviews. (impress)
4. She paints (4)............... and always uses bright colors. (create)
5. That (5)............... performance was unforgettable. (drama)
6. My father plays the guitar very (6)................ (skill)
7. We visited a (7)............... gallery last weekend. (beauty)
8. Watching live music helps people feel more (8)................ (relax)
9. I like (9)............... activities because they make me think differently. (create)
10. That concert was a great source of (10)................ (entertain)

Unit 5: Food and Drink

1. I prefer (1)............... food to fast food. (health)
2. This dish is very (2)................ You should try it! (taste)
3. That cake looks so (3)................ Can I have a slice? (delight)
4. My sister is a good (4)................ She can bake cookies well. (cook)
5. Fried food is (5)............... if eaten too often. (harm)
6. Sugar is not very (6)............... for your teeth. (benefit)
7. My father eats (7)............... because he’s on a diet. (careful)
8. You should eat more (8)............... and vegetables. (fruit)
9. This meal is (9)............... prepared with traditional spices. (care)
10. She (10)............... served lunch for all of us. (generous)

Unit 6: A visit to a School

1. The students are very (1)............... and always help each other. (friend)
2. I had a very (2)............... visit to the international school. (enjoy)
3. The (3)............... of the school guided us around. (teach)
4. We saw a very (4)............... classroom with modern equipment. (impress)
5. Her (5)............... in English surprised the foreign visitors. (speak)
6. Our guide was very (6)............... and answered all our questions. (help)
7. The (7)............... students welcomed us warmly. (host)
8. The lessons here are always (8)............... and fun. (education)
9. It’s important to make a good first (9)............... when you visit. (impress)
10. I like the (10)............... environment at that school. (learn)

Unit 7: Traffic

1. Traffic jams are a big (1)............... in cities. (problematic)
2. Riding a bike is (2)............... and good for the environment. (safe)
3. My father is a very (3)............... driver. (care)
4. There are many road (4)............... every year. (accident)
5. It’s (5)............... to cross the road without looking. (danger)
6. The bus driver was very (6)............... and drove slowly. (patience)
7. We need more (7)............... on road safety. (inform)
8. (8)............... drivers should be fined. (law)
9. Walking to school is a (9)............... way to stay active. (health)
10. Traffic rules help keep everyone (10)................ (safety)

Unit 8: Films

1. The movie was very (1)................ I couldn’t stop watching. (excite)
2. The (2)............... of that film is a famous actor. (direct)
3. It was an (3)............... comedy that made everyone laugh. (entertain)
4. The (4)............... were bored because the film was too long. (view)
5. She gave a very (5)............... performance in the role. (impress)
6. I like (6)............... movies better than horror films. (fun)
7. The ending of the movie was (7)................ (surprise)
8. The actors performed (8)............... in the play. (brilliant)
9. That science fiction film was full of (9)............... scenes. (activity)
10. He’s a big fan of (10)............... movies. (history)

Unit 9: Festivals around the world

1. Tet is the most important (1)............... in Vietnam. (celebrate)
2. The streets were (2)............... decorated with flowers. (color)
3. We enjoyed the (3)............... food at the festival. (tradition)
4. Mid-Autumn Festival is a time for family and (4)................ (happy)
5. The lion dance is a popular (5)............... performance. (culture)
6. Everyone wore (6)............... clothes during the parade. (festival)
7. It was a very (7)............... event with music and dancing. (joy)
8. People gather to (8)............... the end of the year. (celebration)
9. That holiday has both (9)............... and religious meanings. (history)
10. The children were (10)............... about receiving gifts. (excite)

Unit 10: Energy Sources

1. Solar energy is a (1)............... source of power. (renew)
2. Burning fossil fuels causes (2)................ (pollute)
3. Wind power is a clean and (3)............... energy source. (effect)
4. (4)............... energy is becoming more popular. (nature)
5. Using electricity wisely is very (5)................ (importance)
6. Energy (6)............... is a global concern. (consume)
7. It is (7)............... to turn off lights when not in use. (sense)
8. We should develop (8)............... energy to protect the Earth. (sustain)
9. Fossil fuels are (9)............... sources of energy. (limit)
10. Scientists are looking for (10)............... ways to generate electricity. (create)

Unit 11: Travelling in the Future

1. We will use (1)............... cars that don’t need drivers. (automatically)
2. Flying cars are an amazing new (2)................ (invent)
3. The future means more (3)............... transport options. (comfort)
4. Space travel sounds very (4)...............! (excite)
5. In the future, cities will be more (5)................ (modern)
6. That idea is completely (6)................ Let’s try it! (practical)
7. Will (7)............... travel be possible for everyone? (spaceship)
8. Their new vehicle moves (8)............... on water. (smooth)
9. The project is highly (9)............... and could change our lives. (technology)
10. He dreams of becoming a space (10)................ (travel)

Unit 12: English-Speaking Countries

1. English is an (1)............... language. (nation)
2. She is a (2)............... speaker of English. (native)
3. We enjoyed learning about Canadian (3)................ (culture)
4. That country is famous for its (4)............... landmarks. (history)
5. Students did a (5)............... project about Australia. (research)
6. English is an (6)............... subject in most schools. (interest)
7. There are many (7)............... differences between the UK and the USA. (region)
8. I like reading about the (8)............... of other countries. (tradition)
9. They made a short video to introduce their English-(9)............... country. (speak)
10. That program helps students learn English more (10)................ (effect)

Luyện tập thêm:

Tổng kết

Bài viết đã cung cấp bài tập Word form lớp 7 theo chương trình Global Success cho từng bài học, kèm đáp án chi tiết, giúp giáo viên và học sinh có thêm nguồn tài liệu tham khảo hiệu quả.

Để nâng cao hiệu quả luyện đề, người học có thể truy cập ZIM Forum – diễn đàn hỗ trợ học tập với nhiều tài liệu, câu hỏi và kinh nghiệm thực tiễn, hoặc tìm hiểu chương trình IELTS Junior – lộ trình luyện thi IELTS nền tảng dành cho học sinh trung học cơ sở. Đây là những nguồn học liệu đáng tin cậy giúp học sinh phát triển toàn diện kỹ năng tiếng Anh và định hướng thi cử trong tương lai.

Tham vấn chuyên môn
Nguyễn Tiến ThànhNguyễn Tiến Thành
GV
Điểm thi IELTS gần nhất: 8.5 - 3 năm kinh nghiệm giảng dạy tiếng Anh - Đã tham gia thi IELTS 4 lần (với số điểm lần lượt 7.0, 8.0, 8.0, 8.5) - Hiện tại đang là Educator và Testing and Assessment Manager tại ZIM Academy - Phấn đấu trở thành một nhà giáo dục có tầm nhìn, có phương pháp cụ thể cho từng đối tượng học viên, giúp học viên đạt được mục tiêu của mình đề ra trong thời gian ngắn nhất. Ưu tiên mục tiêu phát triển tổng thể con người, nâng cao trình độ lẫn nhận thức, tư duy của người học. Việc học cần gắn liền với các tiêu chuẩn, nghiên cứu để tạo được hiệu quả tốt nhất.

Đánh giá

5.0 / 5 (2 đánh giá)

Gửi đánh giá

0

Bình luận - Hỏi đáp

Bạn cần để có thể bình luận và đánh giá.
Đang tải bình luận...